pratnja se obavlja pješice,osobnim vozilom u kojima je ugrađena kasa-ormar,specijaliziranim oklopnim vozilom koji su opremljeni GPS sustavom za satelitsko praćenje ,teklić (osoba) koji prenosi novac i dr.vrijednosti ne mora biti zaštitar,ali zato osoba koja prati teklića mora biti zaštitar koji mora nositi zaštitni prsluk priznate razine balističke zaštite uz nošenje propisane vrste kratkog vatrenog oružja i opremljen sustavom prijenosne radioveze,uredno popunjen radni nalog,također se mora koristiti specijalni spremnik za prijenos pošiljke koji ne smije biti mehanički vezan za teklića (osim u slučaju kad se odvajanjem spremnika od tekljića aktivira sustav tehničke zaštite) ,ukupne težine do 15 kg .
propisane mjere zaštite-što vi mislite jesu li dostatne u slučaju iznenadnog prepada i razbojništva od strane napadača naoružanih "dugim cijevima" i koliko adekvatnu zaštitu pratnje onemogućavaju zabrane prilaza vozilima u pješačku zonu gdje se nalaze odredišta u kojima pošiljke moraju biti dostavljene,zabrane zaustavljanja i parkiranja,i sl.?
ne možemo se isključivo osloniti na organizacijske mjere zaštite,prije je problem u obuci i znanju kolega koji obavljaju poslove prijevoza i pratnje novca i vrijednosti,svaka čast iznimkama kojih je malo,a i ti kolege su znanje i obuku stekli kroz rad i učenje na vlastitoj koži,ljude s terena bi trebalo pitati što i kako pri donošenju zakonskih odredbi,pravilnika,ali sad već govorimo o bajci kad bi se to ispunilo,jer ni policajca nitko ne pita za mišljenje pri donošenju Zakona o policiji i Pravilnika o načinu policijskog postupanja.
glede organizacijskih mjera zaštite,na papiru je sve divno riješeno,blinde,zaštitni prsluci,4 zaštitara u pratnji-vozač,pratitelja dva i teklić,naoružanje,a praksa je nešto sasvim drugo.
osim,kako sam već navela,treba poraditi na kontinuiranom osposobljavanju kolega koji rade taj posao,potom poslodavac treba sprovesti u praksi sve ono što je na papir stavio-svim kolegama omogućiti zaštitne prsluke,oružje,spremnike koji su ispravni i da ih je višak,a ne manjak pa se ne bi događalo da se vrijednosti prenose u nečemu što nema veze za poslom,
lako dostupno napadačima.
moram ovaj primjer iz prakse navesti-dogodilo se da su bili napadnuti kolege dugim cijevima zahvaljujući isporuci pošiljke na otvorenom jer im je neposredan prilaz vozilom bio onemogućen,otuđen je novac koji nije bio dostavljan spremnicima jer ih je bio manjak u firmi,pa nisu sve ekipe bile uredni i zakonski opremljene,i sad na kraju kad je došlo do procesuiranja kolege su ispali krivi da tko im je odobrio pratnju na takav način (a poslodavac im ih nije omogućio),firma se uredno ogradila i ostavila ih na cjedilu,trebam li još što reći,osim da je zakon pun rupa na kojima se poslodavac uvijek može Sindikalist i prenijeti odgovornost na kolege,koji su mogli odbiti pratnju na takav način,ali bi onda riskirali otkaz,stegovni ili što već ne?
problem su i neispravne blinde,problem je u zabrani zaustavljanja i parkiranja blindi unutar pješačke zone,pa se time rizik ispostave pošiljke povećava i očuvanja vlastitih života svodi na zauzimanje uloge glinenih golubova,to vam je kao da raširite ruke i kažete dobro došli napadači,samo se poslužite-treba zakonski regulirati primopredaju pošiljki unutar ili što bliže novčarskim ustanovama,usudila bih se reći da bi pri pratnjama pošiljki visoke vrijednosti trebalo zakonski odrediti da bude prisutan veći broj zaštitara naoružanih dugim cijevima,ili bar zatražiti policijsku pratnju.